logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

نماز عید فطر مظهری از وحدت و انسجام امت اسلام است

نماز-عید-فطر-مظهری-از-وحدت-و-انسجام-امت-اسلام-است

امام جمعه قیدار گفت: نماز عید فطر مظهری از وحدت و انسجام امت اسلام محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از اشراق آنلاین،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز عید فطر اظهار کرد:عید فطر، تجلى اوج یک ماه بندگى و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگى و وارستگى و معراج انسانى است.

وی افزود: بندگان الهی نه تنها کوشش و مجاهدات و پرواز در اوج ملکوت و مقامات بندگى حق را پایان یافته نمى بینند، بلکه این روز مبارک را سرآغازى براى استمرار حرکت سازنده خویش مى دانند و با انرژی که از برکات این ماه مبارک به دست آورده اند، در جهت سازندگى و تهذیب نفس و مبارزه با شیطان درون و برون تا رسیدن به آرمان والاى الهى خویش به سیر تکاملى خود ادامه مى دهند.

امام جمعه قیدار ادامه داد:  نهالى را که در طول این یک ماه از فضائل و ملکات پاک انسانى و الهى، در زمین دل خویش غرس کرده ، مواظبت مى کنند تا بعد از ماه مبارک از بین نرود بلکه روز به روز بارورتر شود.

وی افزود:عید به معنای عود و بازگشت است و در اعياد اسلامى به مناسبت اينكه در پرتو اطاعت‏ يك ماه مبارك رمضان و يا انجام فريضه بزرگ حج، صفا و پاكى فطرى نخستين به روح و جان باز مى‏ گردد، و آلودگيهايى كه بر خلاف فطرت است، از ميان مى ‏رود، عيد گفته شده است پس عید فطر مبارک است برآنانى که با فداکارى ها و ایثارها به هویت و شخصیت اصیل و جایگاه رفیع خود بازگشته است.

حضرت امیرالمومنین علیه السلام:«انما هذا عيد من غفر له‏»اين عيد كسى است كه آمرزيده شده

و نيز در يكى از اعياد، آن حضرت فرمود:«انما هو عيد لمن قبل الله صيامه، و شكر قيامه، و كل يوم لا يعصى الله فيه فهو يوم عيد» امروز تنها عيد كسى است كه خداوند روزه‏اش را پذيرفته و عبادتش را سپاس گزارده است; هر روزى كه خداوند مورد نافرمانى قرار نگيرد، عيد راستين است.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد:ماه رمضان، بهترین فرصت برای تغییر سبک زندگی است در این ماه مبارک، فرصتی برای مؤمنین ایجاد شده است تا برنامه زندگی خود را با الگوهای زندگی اسلامی هماهنگ کنند و  با  استفاده از الگوهای صحیح زندگی اسلامی این ماه را نقطه عطفی در زندگی خود قرار دهند.

 وی افزود: روز عید فطر دو خصوصیت دارد یکی طهارت باطنی در روح انسان روزه دار که در اثر عبادت ها و دعاها و شب زنده داری ها و غلبه هوس ها و خواهش های نفسانی در طول ماه رمضان به وجود آمده است و دیگری روز عید فطر نمایش انسجام حقیقی و وحدت ملت و اعتصام دسته جمعی به ریسمان الهی است که در نماز عید فطر تجلی پیدا می کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نماز عید فطر مظهری از وحدت و انسجام امت اسلام است و تکبیر های روز عید فطر مظهری از استکبار ستیزی است.

اعیدمام جمعه قیدار ادامه داد: فطر روزی است که ما باید به خود بیائیم و اگر در دلهایمان انگیزه های اختلاف و نقار و نفاق و دوگانگی وجود دارد در دل خود سرکوب کنیم باید بر محوریت ولی فقیه این چشم بیدار نظام اسلامی و مجوز مشروعیت الهی این نظام که همواره با ژرف اندیشی و دیده بانی تیز نقشه های شوم دشمن را شناسائی و تلاش آن ها را بی نتیجه گذاشته شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲